FAQ

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn afspraak afzeggen?

Jij kunt jouw afspraak tot 24 uur van te voren kosteloos verplaatsen of afzeggen. Indien jij tenminste 24 uur van te voren contact opneemt, wordt jouw afspraak niet in rekening gebracht.

Afspraken op maandag dienen vóór vrijdag 17.00 uur verplaatst of afgezegd te worden. Wanneer je jouw afspraak niet tijdig afzegt, moeten wij deze in rekening brengen. Een te laat geannuleerde afspraak, wordt niet door je verzekeraar vergoed. In dit geval wordt het particuliere tarief voor een niet nagekomen afspraak in rekening gebracht.

Waar kan ik een afspraak maken, verplaatsen of afzeggen?

Jij kunt jouw afspraak maken, verplaatsen of afzeggen per telefoon, whatsapp, e-mail, via het contact formulier op de website of door langs te lopen bij ons in de praktijk. Op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) doen wij ons best om jou, bij geen gehoor, nog op dezelfde dag terug te bellen.

Heb ik een verwijzing nodig voor Fysiotherapie?

Fysiotherapie is vrij toegankelijk. Dit betekent dat jij in veel gevallen geen verwijzing nodig hebt van de huisarts of specialist. Jij kunt meteen een afspraak maken met een fysiotherapeut in onze gezondheidscentrum. Voor chronische indicaties zoals bij een beroerte, claudicatio intermittens (etalagebenen), artrose in de heup of knie of voor het revalideren na een operatie is wel een verwijzing nodig.

Wat neem ik mee naar een behandeling?

Wij verzoeken jou een handdoek, jouw legitimatiebewijs (ID, paspoort of rijbewijs) en (indien nodig) een verwijsbrief van de (huis)arts of specialist mee te nemen.

Heeft Fysiotherapie de HoedT een contract met mijn zorgverzekeraar?

Fysiotherapie de HoedT heeft een contract met alle zorgverzekeraars. Jij kunt dus ook bij ons terecht als jij een naturapolis hebt.

Wat als ik niet of onvoldoende (aanvullend) verzekerd ben voor Fysiotherapie?

Indien jij niet of onvoldoende (aanvullend) verzekerd bent voor fysiotherapie en/of oefentherapie bij een Nederlandse zorgverzekeraar, zijn de tarieven op deze pagina van toepassing. Als uw woonadres, e-mailadres en telefoonnummer bij ons bekend zijn, ontvang jij de nota digitaal of per post.

Kan ik ook Fysiotherapie aan huis krijgen?

Ja, als u niet in staat bent om zelf te komen en u kunt ook niemand vragen om u te brengen komen wij bij u thuis. Dit doen wij vaak bij mensen met een nieuwe heup of knie, maar ook bij mensen die om wat voor reden dan ook slecht ter been zijn. Let wel op dat u een verwijsbrief heeft, waarop staat dat u “aan huis” behandelt dient te worden.

Hoe is de kwaliteit gewaarborgd bij Fysiotherapie de HoedT?

Binnen Fysiotherapie de HoedT vinden we de kwaliteit van uw behandeling erg belangrijk. Daarom werken wij volgens richtlijnen van de beroepsgroep (KNGF) en zorgen wij voor regelmatige bij –en nascholingen. Alle therapeuten zijn BIG-geregistreerd. Ook staan onze therapeuten geregistreerd bij het KRF-NL (kwaliteitsregister fysiotherapeuten). De HoedT staat daarnaast als praktijk ingeschreven in het Kwaliteitshuis Fysiotherapie.

Twee maal per jaar, of na afronding van het behandeltraject ontvangt u van ons een tevredenheidsenquête (via Qualiview). Wij horen graag wat jij van de behandeling vond en wat wij kunnen doen om onze diensten nog verder te optimaliseren. 

Om niet te vergeten

}

CHECK WANNEER U TIJD HEEFT

Controleer wanneer u tijd heeft, zodat we snel een afspraak met u in kunnen plannen en u kunnen helpen.

SPREEK EEN DAG EN TIJD AF

Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen. Dit kan zowel telefonisch, per mail of onze afspraakplanner

KOM OP TIJD

Zorg dat u op tijd aanwezig bent. Bij voorkeur 15 minuten voorafgaand aan de afgesproken tijd.

ROND DE AFSPRAAK AF

Controleer na de afspraak met de therapeut of er een vervolgafspraak nodig is. Als dit het geval is kunt u deze direct inplannen om niet achteraf nog contact op te hoeven nemen.

ADRES

Juweellaan 5
2719 BM, Zoetermeer

EMAIL

Fysio@dehoedt.nl

TELEFOON

+31 (0)79-3624140

}

OPENINGSTIJDEN

Ma – Vrij, 08:00 – 20:00
Gesloten in het weekend